KAZALO
Domov > Športna prehrana > Sirotka v športni prehrani

Sirotka v športni prehrani

Sirotka

Ali ste vedeli, da je sirotko kot hrano za zdravje priporočal že slavni Hipokrat, ki je živel pred približno dvema tisočletjema in pol? Že v tistih časih se je ta stranski izdelek, ki nastane med predelavo mleka v sir, uporabljal v zdravilne namene, predvsem proti zaprtju in prebavnim težavam ter težavam v povezavi z revmatizmom, kožo in tuberkulozo. Sirotka je veljala tudi za učinkovito sredstvo proti putiki.

Sirotka vsebuje le malo maščob. Njene glavne sestavine so rudnine, vitamini in najkakovostnejše beljakovine ter nekatere druge snov, ki so pomembne za naš organizem in prispevajo k večji odpornosti. Nekateri jo označujejo tudi kot zdravilno-mlečni serum, zato se je začela dobro tržiti in z njo so dodobra napolnili prodajne police. Po sirotki posegajo tudi športniki, pri katerih se pogosto znajde v njihovi prehrani. Zakaj je temu tako, boste izvedeli prav kmalu.

Vpliv sirotke na mišice

Raziskave kažejo na to, da jemanje beljakovin po treningu prispeva k večji mišični hipertrofiji (povečanje prečnega preseka in mase mišice). Sirotkine beljakovine sodijo med tipe beljakovin, ki so hitro prebavljive in vsebujejo veliko levcina, posledično pa je ta tip beljakovine efektivnejši pri stimulaciji sinteze mišičnih beljakovin.

Beljakovine na osnovi mleka, tudi sirotkine, imajo večjo učinkovitost v primerjavi z izoenergičnimi ogljikovimi hidrati. Če torej športniki v svojo prehrano vključujejo sirotko, predvsem po treningih za moč, uživanje sirotke pospešuje sintezo mišičnih beljakovin, prirast mišičnih beljakovin in tudi mišično hipertrofijo. Sirotka vpliva na športnikovo fizično in kognitivno uspešnost.

Prehranska dopolnila iz sirotke

Znano je, da proizvajalci, ki proizvajajo športno prehrano, iz sirotke izdelujejo številna prehranska dopolnila. Sirotka namreč vsebuje večinoma beljakovine, ki se dokaj hitro vsrkajo v organizem.

Sirotka v prahu
Sirotka v prahu – priljubljeno prehransko dopolnilo športnikov.

Sirotkini proteini so zato na primer zelo pomemben del prehrane na področju bodybuildinga in tudi na številnih drugih športnih področjih, predvsem pri tistih, ki od človeka zahtevajo moč. Ne smemo pa pozabiti niti na pomembno dejstvo, da je alergična reakcija športnika oziroma ljudi na sploh dokaj neredek pojav.

Znaki kakovostne skisane sirotke

Ne glede na to, ali ste po duši športnik ali ne, je dobro, da veste, kako lahko najhitreje ugotovite, ali je sirotka, ki jo nameravate užiti, dovolj kakovostna ali ne. Obstojnost sveže sirotke se lahko primerja z obstojnostjo surovega mleka.

Za svežo sirotko je značilno, da je sladka in da se začne postopoma kisati. Med najzanesljivejšimi znaki kakovostne sveže sirotke sta njen vonj in okus. Dobra sirotka je zmerno do močneje kisla. Po vonju in okusu mora spominjati na kislo mleko ali jogurt. V primeru, da ima neprijeten vonj ali da je grenka, jo morate vreči stran.

Dodaj odgovor

Top