KAZALO
Domov > Tek > Tek pozimi – da ali ne?

Tek pozimi – da ali ne?

Tek pozimi

Zima je pred vrati in verjetno se številni tekači ukvarjajo z vprašanjem, ali s tekom nadaljevati tudi pozimi. A strah je povsem odveč, saj zima tako kot ostali letni časi ponuja svojevrstne užitke pri teku. Prav nobenega razloga ni, da bi se pozimi odpovedali teku na prostem in se prepustili zimskemu spanju. Potrebujete le ustrezna oblačila, zimske tekaške čevlje in morda nekoliko več trdne volje, a na koncu boste prav posebej nagrajeni.

Kaj obleči za tek v zimskih dneh?

Oblecite se vremenu primerno, torej dovolj, da boste ohranili svojo telesno temperaturo. Pa spet ne preveč, saj pretirano znojenje povzroči, da postanejo tekaška oblačila mokra, s tem pa se izgubi njihova izolacijska sposobnost.

Svetujemo vam, da se oblečete večplastno. Materiali spodnje majice s kratkimi ali dolgimi rokavi naj bodo takšni, da dobro odvajajo znoj stran od kože, na zunanjo stran majice. Potem naj sledi toplejša tekaška majica, trenirka ali puli, čez katero oblecite še jakno iz flisa, ki vas bo ščitila pred vetrom. Lahko posežete še po anoraku. Oblačila morajo omogočati lahkotno gibanje, po potrebi (če vam bo prevroče), lahko zunanji sloj tudi slečete.

Zimska tekaška oblačila
Tekaške hlače Salomon, majica Devold in podkapa Devold (preverite na Extremevital.com).

Za spodnji del telesa si priskrbite termo tekaške hlače, ki vas bodo dobro zaščitile pred mrazom. Primerni copati za tek so takšni iz GORE-TEX materiala, saj le-ta ne prepušča vode, podplat pa je oblikovan prav z mislijo na zimski tek. Zimski copati za tek so nekoliko težji in trši od poletnih. Ko kupujete tekaške copate, si ne pozabite zastaviti teh 5 vprašanj!

Tekaški čevlji Salomon Speedcross 4 GTX
Tekaški čevlji Salomon Speedcross 4 GTX – za vse vremenske razmere.

Ne pozabite še na rokavice, na ustrezno pokrivalo za glavo (tu izgubljate največ toplote!) ter na šal, ki si ga lahko v mrazu potegnete čez usta in nos. Med vadbo v mrazu je priporočljivo dihati skozi nos. Poskrbite tudi za dobro vidnost – oblecite se v svetla, fluorescentna tekaška oblačila, za tek ponoči si nadenite tudi svetlikajoče znake.

Izognite se prehladu!

Med tekom, ko je vaše telo v gibanju, obstaja le malo možnosti, da bi se prehladili. Povsem drugače pa je takrat, ko boste s tekom končali in bo vaše telo v mirovanju. Zato se čim prej preoblecite v topla in suha oblačila.

Bonus: premagajte depresijo in pokurite več maščob

Zima je čas, ko lahko pri človeku nastanejo različne sezonske motnje. Zaradi krajših dni vas lahko popadeta melanholija in depresija. Tek na prostem in pri dnevni svetlobi bo zagotovo prispeval k boljšemu razpoloženju v tem obdobju leta.

Ste vedeli, da je zimski čas najboljši čas za kurjenje odvečnih maščob? In to zato, ker se pri nižjih temperaturah poveča poraba energije, saj organizem potrebuje več energije za vzdrževanje stalne telesne temperature. Tako naj bi bila zimska vadba v primerjavi s poletno kar 32 % bolj učinkovita.

Veliko zimskih tekaških užitkov vam želimo!

Dodaj odgovor

Top