KAZALO
Domov > Športna prehrana > Glutamin v športu – dobro je vedeti

Glutamin v športu – dobro je vedeti

Glutamin

Ste vedeli, da je glutamin najbolj zastopana prosta aminokislina? Predstavlja kar četrtino vseh aminokislin v plazmi in kar 60 % tistih, ki se nahajajo v človeških mišicah. Glutamin je vpleten v številne biokemične procese organizma, obenem igra pomembnejšo vlogo v imunskem sistemu, pri sintezi beljakovin skeletnih mišic, uravnavanju glukoze, presnovi antioksidantov ter črevesnih funkcijah.

Njegova glavna vloga pa nastopi pri ohranjanju kislinsko-bazičnega ravnotežja v organizmu. Služi kot odličen vir energije za imunske ter črevesne celice, znotraj nekaterih celic omogoča vir ogljika za oksidacijo, prav tako je nujno potreben pri procesu odstranjevanja presežka amoniaka iz telesa.

Vpliv telesne aktivnosti na sintezo glutamina

Izjemno pomemben vpliv na sintezo glutamina v telesu ima telesna aktivnost. Če redno in usmerjeno vadite, s tem odlično vplivate na boljšo dostopnost glutamina. Če z vadbo pretiravate, je dostopnost zmanjšana, posledično je oslabljen imunski sistem.

Za športnike se priporoča od 2,5 do 6 grama glutamina po vsakem treningu oziroma do 30 gramov na dan. Pogosto ga v obliki dodatkov uživajo osebe s slabšim zdravstvenim stanjem, osebe z diabetesom ter pretirano debeli ljudje, nenazadnje pa tudi vsi tisti, ki želijo izboljšati zdravje, zvišati odpornost ter pospešiti regeneracijo svojega telesa po napornejših vadbah.

Glutamin in profesionalni športniki

Glutamin torej zaradi odličnih učinkov na imunski sistem in regeneracije mišic uživajo tudi profesionalni športniki, ki si želijo, še posebej v času težjih fizičnih naporov, ostati zdravi.

Športniki imajo v času napornejše vadbe povečano tveganje za okužbe zgornjih dihal. Vzrok je verjetno imunosupresivno delovanje stresnih hormonov, na primer adrenalina in kortizola. V tem času je zato izjemno pomembno, da na učinkovit način krepijo imunski sistem, kar najlaže dosežejo z glutaminom.

Bodybuilderji glutamin uživajo predvsem zaradi tega, ker jim omogoča antikatabolne zmožnosti, saj tovrstna aminokislina velja za eno od najmočnejših antikatabolikov. Številni športniki menijo, da je glutamin zagotovo eden od boljših dodatkov športne prehrane, ki ga je treba jemati vsak dan. Zavedajo se, da njihovo telo po napornih treningih potrebuje hitro in kakovostno regeneracijo, ki jo lahko zlahka pridobijo z njegovo uporabo.

Športniki ga uživajo pred, med in po vadbi, nekajkrat na dan, po eno čajno žličko, vrhunski športniki lahko tudi večjo količino.

Najboljši viri glutamina

Glutamin se v večjih količinah nahaja tudi v nekaterih živilih. Odlični viri glutamina so živila živalskega izvora, na primer meso, mleko in mlečni izdelki. Veliko ga je tudi v peteršilju, surovi špinači in zelju.

V prehranskih dopolnilih ga lahko dobite v dveh oblikah. To sta prosti L-glutamin in glutamin peptid.

Dodaj odgovor

Top